Entry: Belajar, Menghafal Al Quran - Ikuti Seminar 'Tilawati' pada 6 April 07 diMasjid Sultan Saturday, March 24, 2007




Keratan akbar Berita Harian, Sabtu pada 17 & 24 March 2007, ms.43

Kalau dulu ramai yang mempelajari Al Quran dengan cara Iqra'.  Tapi kali ini ada kaedah yang lebih canggih dan berkesan untuk mempelajari Al Quran dan menghafalnya dengan lebih sistematik, mudah, cepat dan lancar, ya itu dengan kaedah yang terkini disebut 'Tilawati'.

Mengikut keterangan Ustaz Ahmadini, pengerusi Jam'iyatul Qurra' Al Islamah (Singapura) Q7, beliau telah ke Surabaya pada awal bulan March 07 tahun ni dan menyaksikan sendiri bagaimana anak2 kecil yang berusia 2 tahun sudah pandai menghafal Al Quran dengan kaedah 'tilawati' ini.

Jangan lepaskan peluang ini untuk mengetahui dan mempelajari kaedah terbaru 'Tilawati' ini.  Siapa2 yang berminat sila dapatkan borang penyertaan dari saya.  Alamak.. macam promosi pulak!!!  heheheeee... 
Bukan apa, jangan lepaskan peluang ini kerana tempat terhad.  Pendaftaran yang dibuat pada hari seminar diadakan, tidak akan dilayani.  Kesian kan.. kalau datang last minit,  pendaftaran ditutup.  Untuk warga emas yang berusia 70 tahun keatas dan pelajar yang berusia 18 tahun kebawah, harganya $50 sahaja.  Aku awal2 dah daftar... *senyum*

Setiap peserta akan diberi 6 Jilid Kitab Tilawati yang dicetak khas untuk mereka yang mendaftar dan Sijil Penyertaan yang ada nama anda tercatit diatasnya.  Drs H.Hasan Sadzli akan menerangkan kaedah 'Tilawati' ini 'step by step' dengan cara terperinci.  Sesiapa yang mempunyai Sjil Penyertaan dan mengikuti seminar ini sahaja yang layak untuk mengajar kaedah terbaru ini.  Dan pencetakkan 6 Jilid Kitab Tilawati ini tidak dibenarkan sama sekali.

Anda boleh gunakan ilmu yang dipelajari ini untuk mengajar anak2 anda atau pun untuk kegunaan diri anda sendiri....  

Sabda Rasullullah s.a.w. maksudnya;
"Siapa yang menjurusi satu jalan untuk mencari ilmu padanya nescaya Allah akan mempermudahkan padanya jalan ke syurga".
- Riwayat Muslim -

   0 comments

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments